Strategische opties voor een bakkerij

  1. Amarant kan zich gaan richten op de ouderen want de verwachting is dat deze groep meer brood gaat kopen dan zij nu doet. 
    Amarant kan zich naar deze groep toe onderscheiden doordat ze ambachtelijk brood produceren, 
    dagelijks vers aan supermarkten leveren en dat ze ook lokale broden kunnen aanbieden.
  2. Mensen gaan steeds vaker voor goedkoop kwaliteitsbrood. Hier zou amarant op in kunnen spelen, 
    doordat ze ambachtelijk brood maken van goede kwaliteit,
    ze een grote organisatie hebben en ze samenwerken met andere op het gebied van inkoop. 
    Waardoor ze hun kosten terug kunnen dringen en zo hun brood goedkoop kunnen aanbieden.
  3. Brood neemt het hongergevoel af doordat er steeds meer mensen gezond willen eten diëten etc. 
    Is er een stijgende vraag naar gezonde producten als het amarant lukt haar brood als gezonde voeding te verkopen. 
    Door middel van promotie en of de toevoeging van “gezonde”elementen aan het brood(vitamines,mineralen,anti-oxidanten). 
    Dit zou de verkoop kunnen bevorderen en misschien kunnen de marges op het brood zelfs vergroot worden.
  4. Amarant zou ook een Biologisch broodlijn kunnen gaan opstarten. 
    Veel mensen worden milieu bewuster en willen hierdoor ook biologische producten kopen, 
    al zijn deze dan misschien duurder. Er komen steeds meer van dit soort producten (veelal groenten en fruit), 
    maar nog weinig op de broodmarkt.
  5. Automatisering van opslag en distributie. Wanneer je dit meer automatiseert, 
    zijn er minder mensen nodig en gaat de productielijn. 
    Hierdoor zul je het brood sneller bij de supermarkten kunnen hebben. 
    Ook spaar je loonkosten uit, waardoor je iets goedkoper kunt produceren waardoor de concurrentiepositie zal toenemen.
  6. Wanneer Amarant bakkers brood in kleinere verpakkingen maken speciaal voor de supermarkten op het station, 
    dan zal de afzet ook groeien. Dit omdat er steeds meer supermarkten op de stations komen en mensen vaak snel een boodschapje doen. 
    Brood in kleinere verpakkingen lokt dan meer, 
    ook omdat er in die supermarkten broodbeleg in kleine portie te koop is, 
    waardoor een gezonde lunch voor handen is voor de mensen op het station.

Maak jouw eigen website met JouwWeb