Beoordeling
Beoordeling project Rollercoaster
Beoordeling verslag:
Stap 1 |
Cijfer |
Stap 2 |
Cijfer |
Stap 3 |
Cijfer |
Rolverdeling |
|
|
|
Beschrijf wat je wilt leren tijdens het project |
|
Gemaakte afspraken |
|
*Meetbare eisen van het eindproduct |
|
Betekenis van lastige begrippen opgezocht |
|
Totaal |
|
Totaal |
|
Totaal |
|
Stap 4 |
Cijfer |
Stap 5 |
Cijfer |
Stap 6 |
Cijfer X 10 |
Noteer de lastige begrippen in de projecttekst |
|
Gemaakte afspraken en rolverdeling |
|
Verslag van het project |
|
Betekenis van lastige begrippen opgezocht |
|
Afspraken wie wat doet en wanneer |
|
Presentatie ** |
|
Bronnen die gebruikt kunnen worden |
|
|
|
|
|
Totaal |
|
Totaal |
|
Totaal |
|
Stap 7 |
Cijfer X2 |
Individueel 1 |
Cijfer |
|
|
Nagaan of het gewenste resultaat bereikt is |
|
Aanwezig tijdens projectdagen |
|
|
|
Evalueer het proces en het eindproduct |
|
Active deelname aan het project |
|
|
|
Formuleer aandachtspunten voor verbetering van proces en product |
|
Eigen rol goed uitgevoerd |
|
|
|
Totaal |
|
Totaal |
|
|
|
*Meetbaar betekent dat je achteraf na kan gaan of die eisen ook gehaald zijn. Een eis moet SMART geformuleerd worden.
Een SMART eis is richtinggevend: het geeft aan wat je wilt bereiken en stuurt het gedrag van je groep en van jezelf.
Bovendien wordt aangegeven welke resultaten wanneer moeten worden bereikt.
Door een eis SMART te formuleren is de kans groter dat er in de praktijk iets van terecht komt.
Berekening eindcijfer:
Stap 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 = Groepscijfer
36
Individueel 1 + individueel 2 = Individueel cijfer
9
Groepscijfer + individueel cijfer = Eindcijfer
2
** Beoordeling presentatie
Voorbereiding |
Cijfer |
Introductie |
Cijfer |
Inleiding |
Cijfer |
Werkverdeling onder groepsleden |
|
Groepsleden voorstellen |
|
Omschrijving onderwerp |
|
Spullen op tijd af |
|
Vertellen waar we naar gaan luisteren |
|
Uitleg over waarom je het onderwerp gekozen hebt |
|
Gedrag van de groep |
|
|
|
Uitleg over hoe de groep te werk is gegaan |
|
Totaal |
|
Totaal |
|
Totaal |
|
Kern |
Cijfer |
Slot |
Cijfer |
Individueel 2 |
Cijfer |
Opbouw verhaal |
|
Samenvatten / conclusie |
|
Stem *** |
|
Voorbeelden |
|
Vragen beantwoorden |
|
Houding **** |
|
Extra’s |
|
|
|
Representatief gekleed***** |
|
|
|
|
|
Presentatie uit het hoofd |
|
|
|
|
|
Handgebaren |
|
|
|
|
|
Zelfverzekerd presenteren |
|
Totaal |
|
Totaal |
|
Totaal |
|
*** Stem: Rustig spreken, verstaanbaar, duidelijk.
**** Houding: Open houding, recht op en de hele klas aankijken.
***** Representatief gekleed: Netjes gekleed, geen pet op, jas uit, geen kauwgum in je mond, etc.
'
Maak jouw eigen website met JouwWeb