Beoordeling

'

 

Beoordeling project Rollercoaster

 

Beoordeling verslag:

Stap 1 
(Intro)

Cijfer

Stap 2 
(Plan van aanpak)

Cijfer

Stap 3
(Leermotieven)

Cijfer

Rolverdeling

 

 

 

Beschrijf wat je wilt leren tijdens het project

 

Gemaakte afspraken

 

*Meetbare eisen van het eindproduct

 

 Betekenis van lastige begrippen opgezocht

 

Totaal

 

Totaal

 

Totaal

 

Stap 4

Cijfer

Stap 5

Cijfer

Stap 6

Cijfer

X 10

Noteer de lastige begrippen in de projecttekst

 

Gemaakte afspraken en rolverdeling

 

Verslag van het project

 

Betekenis van lastige begrippen opgezocht

 

Afspraken wie wat doet en wanneer

 

Presentatie **

 

Bronnen die gebruikt kunnen worden

 

 

 

 

 

Totaal

 

Totaal

 

Totaal

 

Stap 7

Cijfer

X2

Individueel 1

Cijfer

 

 

Nagaan of het gewenste resultaat bereikt is

 

Aanwezig tijdens projectdagen

 

 

 

Evalueer het proces en het eindproduct

 

Active deelname aan het project

 

 

 

Formuleer aandachtspunten voor verbetering van proces en product

 

Eigen rol goed uitgevoerd

 

 

 

Totaal

 

Totaal

 

 

 

*Meetbaar betekent dat je achteraf na kan gaan of die eisen ook gehaald zijn. Een eis moet SMART geformuleerd worden. 
Een SMART eis is richtinggevend: het geeft aan wat je wilt bereiken en stuurt het gedrag van je groep en van jezelf. 
Bovendien wordt aangegeven welke resultaten wanneer moeten worden bereikt. 
Door een eis SMART te formuleren is de kans groter dat er in de praktijk iets van terecht komt.

Berekening eindcijfer:

Stap 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7  = Groepscijfer

         36

Individueel 1 + individueel 2 = Individueel cijfer

                        9

Groepscijfer + individueel cijfer = Eindcijfer

         2

 

** Beoordeling presentatie

Voorbereiding

Cijfer

Introductie

Cijfer

Inleiding

Cijfer

Werkverdeling onder groepsleden

 

Groepsleden voorstellen

 

Omschrijving onderwerp

 

Spullen op tijd af

 

Vertellen waar we naar gaan luisteren

 

Uitleg over waarom je het onderwerp gekozen hebt

 

Gedrag van de groep

 

 

 

Uitleg over hoe de groep te werk is gegaan

 

Totaal

 

Totaal

 

Totaal

 

Kern

Cijfer

Slot

Cijfer

Individueel 2

Cijfer

Opbouw verhaal

 

Samenvatten / conclusie

 

Stem ***

 

Voorbeelden

 

Vragen beantwoorden

 

Houding ****

 

Extra’s

 

 

 

Representatief gekleed*****

 

 

 

 

 

Presentatie uit het hoofd

 

 

 

 

 

Handgebaren

 

 

 

 

 

Zelfverzekerd presenteren

 

Totaal

 

Totaal

 

Totaal

 

*** Stem: Rustig spreken, verstaanbaar, duidelijk.

**** Houding: Open houding, recht op en de hele klas aankijken.

***** Representatief gekleed: Netjes gekleed, geen pet op, jas uit, geen kauwgum in je mond, etc.

'